homeaboutcontact
 ProjectsImpacktExhibitionsExtraPress
 
 
 

 
 
DELICIOUS   2006-2
 

Delicious packaging

While the medieval idea of the "garden of delights", a place of illicit pleasures, contained the utopia of a radical overthrow of society - the idea of being able to find a small measure of that ancient pleasure in products offered by todays market is not at all silly. This issue is dedicated to a new way of perceiving in which the all important film of packaging may become a most precious bearer and messenger, especially in sectors such as wines, gastronomy and food in general.  

Se l`idea medievale del giardino delle delizie, come luogo di piaceri proibiti, conteneva l`utopia di una radicale sovversione sociale - tuttavia l`idea di poter recuperare, anche nei prodotti offerti dal mercato odierno, un po` di quell`antico piacere è tutt`altro che priva di senso. Vi sono merci, prodotti, persino opere d`arte che recuperano proprio questa passione del raffinato, dell`esclusivo, o anche semplicemente del piacevolmente inatteso che sono sinonimi del delizioso. Questo numero è dedicato a un nuovo sentire, di cui il diaframma tanto importante del packaging può farsi messaggero prezioso specialmente in settori come quello dell`enologia, della gastronomia e del food in generale.

Have a look to the magazine | Overview | Cosmoprof 2013