homeaboutcontact
 ProjectsImpacktExhibitionsExtraPress
 
 
 

 
 
RISIKOPACK   2006-1
 

Risikopackaging 

Consumers and producers are continuously demanding more from packaging. Packaging should be safe, sturdy, reliable; it has to protect, insulate, contain, it has to guarantee its contents, engender faith, be - if needed - aseptic. As well as that it has to be ergonomic, intuitively usable. This issue of Impackt wishes to sound out the relationship between packaging and the risk society through the correlated concepts of safety/insecurity, reliability/danger, opposite poles within which our daily life runs.

Consumatori e produttori chiedono al packaging sempre di più. Gli imballaggi devono essere sicuri, resistenti, affidabili; devono proteggere, isolare, custodire, garantire il loro contenuto, dare fiducia, essere - all`occorrenza - asettici. Inoltre devono essere ergonomici, da utilizzarsi in modo intuitivo. Questo numero di Impackt tenta di sondare il rapporto fra packaging e società del rischio attraverso i concetti correlati di sicurezza/insicurezza, affidabilità/pericolo, entro i cui poli opposti si muove la nostra vita quotidiana.

Have a look to the magazine | Overview | Cosmoprof 2013