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CLEAN   2003-2
 

Clean packaging

The history of modern consumption cannot be separated from that of cleaning products. The latter thus has become one of the founding myths of the consumer society. And if packaging in general has played an important role in modelling social images, in particular the packaging of cleaning products has been in the forefront of this phenomenon and, alongside this, its most effective test bed. This issue of Impackt is dedicated to clean packaging to follow its history, its sense and meaning through the analysis of advertising experts, packaging designers and representatives from the world of the large companies in the sector.

La storia dei consumi moderni non è dissociabile da quella dei prodotti per la pulizia. Quest`ultima, perciò, si è andata costituendo come uno dei miti fondativi della società consumista. E se il packaging in generale ha giocato un ruolo importante nel modellare l`immaginario sociale, in particolare il package dei prodotti di pulizia è stato l`avanguardia di questo fenomeno, e, insieme, il suo banco di prova più efficace. Questo numero di Impackt è dedicato al "packaging del pulito" per ripercorrerne la storia, il senso e i significati attraverso le analisi di studiosi della pubblicità, di packaging designer e di rappresentanti del mondo delle grandi aziende di settore.

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