homeaboutcontact
 ProjectsImpacktExhibitionsExtraPress
 
 
 

 
 
PETER PAN   2007-2
 

Peter Pan Packaging 

For some time the role of infancy has been changing and the process is there for all to see. This interest in a phase of existence historically overlooked has had important effects in terms of customs and habits, and hence it is inevitable, that with these dynamics, packaging takes on a lead role, a success due to the undoubted capacity to grasp the perception of grown-ups and kids alike, to appeal to "the child within us all". This issue of Impackt is dedicated to the eccentric packaging products that offer a crossover of infancy and adulthood. 

Da qualche tempo anche l`infanzia sta cambiando. Questo crescita di interesse verso una fase della vita storicamente trascurata, ha avuto ricadute importanti anche a livello dei consumi. Era inevitabile che il packaging giocasse un ruolo di primo piano: la confezione, è un elemento fondamentale per il bambino, perchè si carica di un valore di gioco, di divertimento e di aspettativa che va molto oltre le tipiche funzioni dell`imballaggio. Questo numero di Impackt è dedicato ai prodotti eccentrici che incrociano infanzia e adultità, e naturalmente ai loro packaging.

have a look to the magazine | Overview | Cosmoprof 2013